דפים

מדוע פרסום בגוגל מצליח כל כך? בעלי עסקים: קראו והפנימו.

סוד ההצלחה הגדול של Google 

גוגל מוכר לנו בעיקר כמנוע חיפוש שעל הצלחתו ויתרונותיו כבר דובר רבות, מדוע הוא מצליח כל כך?  במילים אחרות, מהו סוד ההצלחה של מנוע החיפוש גוגל? 


לכך יש רק תשובה אחת פשוטה והיא: רלוונטיות למשתמש. (משתמש = גולש המחפש באמצעות מנוע החיפוש גוגל) בגוגל הבינו כי עליהם לשים במרכז את המשתמש, הוא ורק הוא ייקבע את ההצלחה שלהם.


גוגל פוגעת בול במטרה 

שמתם לב, כי בעת חיפוש מידע כלשהו בגוגל, אתם מקבלים רק תוצאות רלוונטיות למילות החיפוש שהקלדתם תוצאות הכוללות אתרים, תמונות, סרטונים מסמכים ועוד.

כלומר, אם חיפשתם "מזון לכלבים" גוגל תציג לכם תוצאות הרלוונטיות לביטוי זה, תוצאות שיכללו מידע על מזון, ומידע על  כלבים.

אך לא תקבלו תוצאות של מוסכים, רופאים , אופנה, או כל דבר אחר שאינו רלוונטי למה שחיפשתם.

המשמעות של כל זה היא, משתמשים רבים החוזרים שוב ושוב לחפש מידע באינטרנט - בגוגל 
תוצאות רלוונטיות הם המוטו עליו מבוססת ההצלחה של מנוע חיפוש זה.

ברגע שגוגל מציגים מידע רלוונטי המשתמשים נוהרים בהמוניהם ומבצעים את החיפוש באינטרנט דרכם.
בגוגל הבינו שאם רוב המשתמשים יגיעו לחפש דרכם, כל השאר כבר יגיע בעקבותיהם... 

ומי הם "כל השאר" ? 

הכוונה היא בעיקר למפרסמים. 
גוגל גילו כי את ההצלחה שלהם ניתן למנף ולתרגם לכסף. הרבה מאוד כסף...!

לשם כך הם יצרו מערכת שירות עצמי כדי לאפשר לכל אחד ליצור קמפיין פרסום בגוגל ולהציג מודעות על בסיס פרסום ממומן בגוגל ( GoogleAdwords ) המודעות מוצגות מתחת לתיבת החיפוש ובאתרים שותפים של גוגל. מודעות אלו מופיעות עם הכיתוב "מודעות"


גוגל מטפחת את חווית המשתמש 

אם גוגל היו מאפשרים למפרסמים לפרסם במנוע החיפוש כל דבר העולה על רוחם.. זה היה גורם לדף החיפוש להיראות גדוש ומלא בפרסומות שלא בטוח כי היו מתאימות לכל אחד.

אז קרוב לוודאי כי גוגל היו מאבדים את היתרון היחסי והעצום שלהם על פני מנועי חיפוש אחרים, ולא זוכים להצלחה הגדולה שלהם


על כן גוגל הניחו את דף הבית שלהם נקי מפרסומות וטקסטים מיותרים שעלולים להסיח את הדעת ולבלבל את המשתמש בבואו לחפש דבר מה באינטרנט, כתוצאה מכך דף הבית של גוגל נשאר בעל מראה פשוט ונקי. יש בעיקר את תיבת חיפוש וזהו

דבר זה מבטא את הדגש שהם שמים על חווית משתמש נעימה ונוחה הגורמת למשתמש  לחזור ולחפש במנוע חיפוש זה שוב ושוב. 


גוגל עומדת על המשמר.. 

בכדי לשמור על ההצלחה ולא לאבד אותה ע"י הכנסת פרסומות לא רלוונטיות בתוצאות החיפוש, גוגל קבעו למפרסמים חוקים וכללים שעליהם לעמוד בהם בדגש חזק מאוד על חווית משתמש. מבחינתם אסור בשום פנים ואופן לפגוע בחווית המשתמש במנוע החיפוש. 


לדוגמא:  
גוגל מגבילים את המפרסמים המעוניינים לפרסם שם, למודעה אחת בלבד לכל עסק/תחום.
כמו כן גוגל דורשים מהמפרסמים שהמודעות שלהם יהיו רלוונטיות למשתמש, ואוסרים על שימוש בסמלים או בתווים לא נעימים בבואם להציג מודעה

למפרסמים אין אפשרות להציג סימן קריאה (!) בכותרת המודעה,אך מאפשרת סימן קריאה אחד בלבד בטקסט המודעה המוצגת


זאת ועוד, בגוגל מקפידים כי מודעות בעלות תוכן לא ראוי, לא יוצגו. כאן הכוונה למי שמעוניין לפרסם מוצר או שרות השנויים במחלוקת, למשל מודעות המציגות פרסום של סקס, סמים, כלי עישון, אלכוהול וכיו"ב לא יוצגו

שימו לב! מדובר רק על מודעות פרסום בגוגל בקישורים הממומנים ולא בתוצאות החיפוש הטבעיות (האורגניות).  אלו רק חלק מחוקים והכללים אשר גוגל מחילים על המפרסמים.


גוגל - ההצלחה הגדולה לא איחרה להגיע. 

כיום, ובגלל כל הנ"ל, כמות המשתמשים ומן הסתם גם המפרסמים במנוע החיפוש גוגל היא כל כך אדירה, כך שנוצר מצב בו כמעט כל חיפוש באינטרנט מתבצע באמצעות גוגל וכיום רוב תקציבי הפרסום באינטרנט מושקעים למעשה בגוגל וב-Youtube.

כל זה סוד ההצלחה העיקרי של Google


בעלי עסקים הפנימו: 

אם כל בעל עסק, ישים לפניו את טובת הלקוח, אין לי כל ספק כי הוא יהפוך למבוקש ושולט בתחומו. מן הסתם גם כל השאר (הרווחים) יגיעו כבר בעקבותיו...