דפים

פרסום ממומן, הבחירה האופטימלית שלך

פרסום ממומן בגוגל


ישנם המון עסקים בישראל המקבלים מעת לעת שיחות טלפון מחברת פרסום או קידום אתרים כזו או אחרת המציעה פרסום ממומן בגוגל או פרסום באינטרנט בכלל.

נכון - כל בעל עסק ולא משנה מהו עיסוקו, צריך פרסום ונוכחות באינטרנט, בפרט בעידן של היום בו הגולשים (הלקוחות) מחפשים כמעט כל דבר במנוע החיפוש גוגל.

אפשרויות הפרסום העיקריות בגוגל אשר מוצעות ע"י חברות שונות בשוק כיום, הנם:

1. פרסום בגוגל ברשת החיפוש של Google - תשלום לפי קליק בקישורים הממומנים. 

2. פרסום ברשת החיפוש של Google - תשלום לפי "בנק קליקים או חשיפות". (שלם עבור X הקלקות/חשיפות בחודש) 

3. פרסום ברשת המדיה של Google - תשלום לפי 1000 הופעות או לפי קליק. (מודעות תמונה, או וידאו) ו/או שלם לפי קליק בקמפיין רימרקטיניג. (שיווק מחדש)

4. קידום אתרים אורגני – תשלום עבור קידום האתר בתוצאות הטבעיות של גוגל.

האפשרות הראשונה - "פרסום ברשת החיפוש של גוגל לפי קליק בקישורים הממומנים", מציעה למעשה הקמת קמפיין בגוגל וניהול שוטף שלו תמורת דמי ניהול חודשיים ותשלום על כל קליק.

הגולש (הלקוח הפוטנציאלי של בעל העסק) מחפש בגוגל מוצר או שירות ונחשף למודעת הפרסום שעולה בתוצאות החיפוש ואמורה להיות רלוונטית למילות החיפוש אותם הוא הקליד במנוע החיפוש גוגל.
זה אחד היתרונות המדהימים שיש לגוגל להציע. 

פרסם רק למי שמחפש את המוצר/שרות שיש לך.


קרוב לוודאי שהגולש יראה את המודעה, "יקליק" עליה ויגיע אל האתר של בעל העסק שם הוא יקבל מענה לחיפוש שלו. (קניית מוצר, הרשמה לקורס, או ייצור קשר עם נותן שרות וכדומה).

כך יוצא שבעל העסק משלם רק על קליק שעשוי בסבירות גבוהה להביא לקוחות לסגירת עסקה.
לדעתי אפשרות זו היא האופטימאלית, האפקטיבית, וההוגנת ביותר עבור בעל העסק.

האפשרות השנייה  - תשלום ע"פ "בנק קליקים/חשיפות", או עבור X הקלקות בחודש... בתשלום לשנה מראש או בהתחייבות. זו דרך יצירתית "לחלוב" כספים מבעל העסק המפרסם, והיא האפשרות הפחות טובה מבין כל השאר. משום שכמות הקליקים בחבילה בד"כ לא יהיה פרופורציונאלי למחיר, כלומר בסה"כ זה יהיה יקר מאוד! נוסיף לזה גם את העובדה שניתן להשיג בקלות אלפי חשיפות בגוגל במחיר של שקלים בודדים
ואנחנו כבר על גבול העושק.. .

אם כך כיצד זה בדיוק עובד ומדוע זה יוצא יקר כל כך?

מודעותיו של בעל העסק יוצגו בד"כ בפני קהל יעד לא רלוונטי ומן הסתם גם באתרים שונים אשר כל מטרתם היא לגרום לגולש להקליק על המודעות, כי אז בעל האתר בו מוצגות המודעות מקבל תשלום מגוגל לפי קליק על המודעות באתריו. (סוג של מוכר שטח פרסום לגוגל)

כך יוצא שבעל העסק יקבל אמנם חשיפות ו/או הקלקות על מודעותיו, אך לרוב הקלקות אלה לא יסתיימו בעסקה.

זאת ועוד, קרוב לוודאי שבעל העסק יסיים את כל כמות הקליקים שהוקצו לו לשנה תוך פרק זמן קצר מאוד. (עניין של שבועות עד חודשים) תלוי בענף בו הוא פועל – וזאת מתוך הנחה כי החברה המנהלת את הפרסום שלו הוגנת לפחות בעניין של הצגה רצופה של המודעות.

האפשרות השלישית - פרסום ממומן בגוגל ע"י קמפיין ברשת המדיה אולי הכי פחות מתאימה לפרסום – היא טובה יותר למיתוג וחשיפה של מוצר/מותג חדש. או רק לרימרקטינג.

הגולשים כבר מזמן הפכו להיות "עיוורים" לבאנרים... ובהרבה מקרים הבאנרים מופיעים באתרים לא תמיד עם קשר ישיר לרלוונטיות של הגולשים בו.

האפשרות הרביעית - "קידום אתרים אורגני" היא מעניינת ובד"כ יקרה במיוחד. בענפים תחרותיים קיימים לעתים מאות אלפי אתרים וכולם שואפים להופיע בעמוד הראשון בגוגל וגבוה ככל שניתן,

על מקדם האתרים לעבוד קשה מאוד בכדי להשיג מיקום טוב בתוצאות החיפוש של גוגל ואת תוצאות עבודתו ניתן לראות רק כעבור כמה חודשים.

לפני הכל על מקדם האתרים לבצע אופטימיזציה לאתר המקודם, לתוכן ולקוד האתר. על מקדם האתרים לדאוג כי האתר יהיה ידידותי למנועי החיפוש תוך כדי שמירה, על חווית משתמש נעימה ולעיתים השילוב של השניים הוא דבר אשר לא פשוט כלל.

עבודת קידום האתרים כוללת גם:
ביצוע מחקר שוק ומחקר מילות מפתח, כתיבה ופרסום של מאמרים, בניית קישורים לאתר המקודם, כתיבת תכנים איכותיים ועוד...

תמחור פרויקט קידום אתרים עשוי לעתים להיות יקר מאוד עד כדי ששווה לשקול את האפשרות
לפרסם בגוגל בקישורים הממומנים במקום קידום אתרים אורגני.

מצד שני, הופעה בעמוד הראשון בגוגל ובמיקום גבוה, תחסוך לבעל העסק את התשלום החודשי עבור פרסום בקישורים הממומנים, כמו כן, ישנם ענפים בהם הקידום האורגני הוא כה יעיל כך שדי בקלות הם יופיעו בעמוד הראשון בגוגל, זאת בעיקר בגלל מיעוט מתחרים בתחום עיסוקו של האתר.

לסיכום:

קידום אתרים אורגני, מצריך סבלנות רבה, עולה לא מעט כסף ומצריך עבודת קידום אתרים מקצועית. מה גם שתוצאות יגיעו לאחר פרק זמן ארוך מאוד ביחס לפרסום ממומן בגוגל ברשת החיפוש שם יש תוצאות מידיות.

פרסום ממומן בגוגל ברשת המדיה, מתאים יותר למיתוג וחשיפה.

פרסום ממומן בגוגל ע"פ עסקה של X הקלקות/חשיפות בחודש - "בנק קליקים" זו האפשרות הגרועה ביותר.

מטרת הפרסום היא להגדיל את העסק, ולהגיע ללקוחות (קהל יעד) רלוונטים לעסק אשר הסיכוי לסגור אתם עסקה הוא גבוה. כאן למעשה מחטיאים את מטרת הפרסום, כי מתמקדים ב – קליקים או בחשיפות ולא בהשקעה בקהל יעד איכותי שרוב הסיכויים שהוא גם יסגור עסקה.

פרסום ממומן בגוגל, יניב לבעל העסק לקוחות שהם קהל יעד איכותי ורלוונטי, ובעל העסק ישלם רק עבור קליק שהוא למעשה תשלום עבור לקוח פוטנציאלי שהקליק על המודעה כי הוא מצא את המוצר או השירות שיש לבעל העסק להציע עבורו וככל הנראה יקנה או יצור קשר.

פרסום ממומן בגוגל בקישורים הממומנים היא ההשקעה העדיפה והטובה ביותר גם כיום לפרסום באינטרנט.