דפים

קצת סדר בכל הקשור לפרסום בגוגל וקידום אתרים אורגני

אני מקבל פניות רבות מבעלי עסקים, המתעניינים ושואלים על פרסום בגוגל. השאלה העיקרית והנפוצה ביותר היא: " כמה עולה פרסום בגוגל? "

כאן אנסה להשיב ולהסביר בכללי את נושא מחירי הפרסום בגוגל ובהמשך אשמח לקבל את ההזדמנות לעבוד אתכם, לקדם ולפרסם את העסק שלכם בגוגל ולהעניק לכם שירות יוצא מן הכלל.

ניתן לומר כי ישנן 2 אפשרויות בסיסיות דרכן ניתן להציג פרסום בגוגל ובכל אחת מהן יש יותר ממחיר אחד...
  1. מחיר פרסום בגוגל – בתוצאות החיפוש הטבעיות של מנוע החיפוש. (מוכר יותר בשם: קידום אתרים אורגני)
  2. מחיר פרסום בגוגל – בקישורים הממומנים המתפצל לשתי רשתות ולהתקנים:
  • פרסום בגוגל - ברשת החיפוש – במנוע החיפוש Google שסביר מאוד כי הגעתם לכאן דרכו...
  • פרסום בגוגל - ברשת המדיה (מודעות גוגל שאנו רואים באתרי האינטרנט השונים טקסט, וידאו או באנרים) וכן פרסום ב- YouTube
  • פרסום בגוגל - בהתקנים שונים – הכוונה למכשירי iPhone, סמארטפונים והתקנים ניידים נוספים עם דפדפני אינטרנט מלאים וכן פרסום אפליקציות ובאפליקציות שונות.
מחירים של פרסום בגוגל בחלק האורגני (בתוצאות החיפוש הטבעיות) ינועו לרוב בין 1000 ₪  ל – 5000 ₪ לחודש ואף יותר מכך. הכל תלוי בתחרות על הביטויים המקודמים ( מילות מפתח ) וביכולותיו והמקצועיות של מקדם האתרים.

מחירים של פרסום בגוגל בקישורים ממומנים ברשת החיפוש ו/או רשת המדיה וההתקנים, הם יותר מתוחכמים וגם הרבה יותר מורכבים:

ככלל ניתן לומר כי מחירי פרסום בגוגל אינם קבועים ומשתנים מענף לענף ע"פ כמות המתחרים, דרישות המפרסמים ואיכות ניהול קמפיין הפרסום.(כאן הניהול מאוד חשוב!)

ישנם עסקים שהחלק החשוב ביותר עבור מנהל העסק הוא להיות ראשון בגוגל לטובת מיתוג העסק שלהם, או פרסום אגרסיבי בגוגל לטובת חשיפת מוצר או שירות חדשים.

עסקים אלו יעדיפו לפרסם בגוגל בעיקר ברשת המדיה וישלמו עבור הופעת המודעות שלהם בפני הגולשים או עבור "קליק" על המודעה (קליק מתרחש כאשר הגולש לחץ על המודעה).

מפרסם אשר החל מסע פרסום בגוגל יכול לבחור לפרסם בכל אחת מן האפשרויות הללו, כולן ו/או השילוב ביניהן.

מנגד ישנם עסקים שחשוב להם יותר להופיע בשלישייה הראשונה בגוגל לטובת גיוס לקוחות חדשים לעסק שלהם והגדלת נפח המכירות, לקוחות אלו מצפים (ובצדק) לקבל תגובה מיידית מהפרסום, ולכל הפחות לכסות את עלויות  הפרסום שלהם.

אגב נתקלתי גם בעסקים שחשוב להם פרסום בגוגל רק בגלל שהמתחרים שלהם נמצאים שם... וזהו. זו הסיבה היחידה שיש להם קמפיין פרסום בגוגל (!)

לעסקים אלו חשובים פחות מחירי פרסום בגוגל וכל שהם מבקשים בד"כ הוא, את היוקרה של העסק המופיע בדף הראשון בגוגל, ובמקום ראשון!  –  בכל מקרה, אף פעם לא מתחת למתחרים שלהם...

בגדול, על מנת להעניק תשובה ראויה לשאלה כמה עולה פרסום בגוגל, חשוב להבין כיצד פועל פרסום בגוגל. כאן אתייחס בעיקר לאפשרות הנפוצה יותר והיא:

פרסום בגוגל - תשלום לפי קליק ברשת החיפוש. ( PPC )

פרסום בגוגל מתבצע באמצעות מערכת הנקראת גוגל אדוורדס, שהיא מערכת מכירה פומבית אוטומטית.

המפרסם כותב מודעה ובוחר מילות מפתח, (מילת מפתח = מילה או ביטוי שהגולש מקליד במנוע החיפוש) ומגדיר מחיר מקסימלי לקליק שהוא מוכן לשלם בגין כל מילת מפתח.

ברגע שהגולש מקליד מילת מפתח תואמת למילה שלך – תופעל מודעה שלך ותיכנס אוטומטית למכירה פומבית יחד עם המודעות של כל המפרסמים שבחרו לפרסם על אותה מילת מפתח.

המודעות הטובות ביותר ( לאוו דווקא היקרות יותר ! ) ע"פ הקריטריונים של גוגל יוצגו בפני הגולש בקישורים הממומנים מעל או מתחת לתוצאות החיפוש שלו.

אם המודעה שלך הוצגה והגולש לחץ עליה, הוא יועבר לאתר של המפרסם. רק אז המפרסם ישלם בעבור הקליק שבוצע סכום נמוך או שווה להצעת המחיר.

בכל מקרה, לא גבוה יותר מההצעה המקסימלית שניתנה לקליק. כך למעשה המפרסם קובע כמה לשלם!
גוגל מאפשרת למפרסם לקבוע את תקציב הפרסום שלו על בסיס יומי, כך המפרסם שולט בכסף שלו ומחליט כמה להשקיע בכל פרק זמן נתון. אגב, ניתן להגדיל או להקטין את התקציב מדי יום.

הצעות המחיר למילות המפתח מתחילות מ -  0.08 אג' שזה המינימום הנדרש ועשויות להגיע להרבה יותר מזה. תלוי בענף ובכמות המתחרים בו.

ניהול קמפיין פרסום ע"י מקצוען פרסום בגוגל ידע להשיג את המחירים הנמוכים ביותר האפשריים ובד"כ גם המודעות יוצגו בעמוד הראשון בגוגל ובמיקום גבוה וריאלי!

לסיכום:
אין תשובה חד משמעית לשאלת העלות של פרסום בגוגל, פרסום בגוגל הוא דינמי ויש לו יותר מהיבט אחד, למעשה, המפרסם הוא זה שקובע את עלויות הפרסום.

מנהל הפרסום בגוגל, באמצעות מערכת גוגל אדס צריך לנווט את קמפיין הפרסום שלו כך שיניב את מקסימום התועלת לטובת העסק שלו ובמינימום מחיר. לשם כך עליו ללמוד, להתעדכן, לעקוב ולנהל מדי יום את מסע הפרסום בגוגל.

ולמען האמת הרבה יותר פשוט וקל, לשכור את שרותיו של מומחה לפרסום בגוגל. 
בל נשכח כי האינטרנט כאן והוא נשאר ומס' המשתמשים בו רק הולך ועולה מיום ליום, אגב, ודבר זה נכון גם לכמות המפרסמים... 

לפרסום בגוגל התקשרו כעת לטלפון: 08-9462777

כיום הלקוחות שלך מחפשים כמעט כל דבר באינטרנט והם עושים זאת במנוע החיפוש מס' 1 בעולם, Google.